Komunikacja, promocja i popularyzacja nauki
Komunikowanie o naszych aktywnościach, osiągnięciach, ważnych wydarzeniach oraz ofercie dydaktycznej, naukowo-badawczej i technologicznej, to łącznie nieodzowne elementy budowania rozpoznawalności Uczelni, nawiązywania współpracy krajowej i międzynarodowej, wspierania indywidualnych karier Członków naszej Wspólnoty oraz pozyskiwania zarówno utalentowanych studentów, jak i kadry. W tym zakresie w Politechnice Śląskiej dzieje się już wiele, wydajemy m.in. atrakcyjny Biuletyn, ciekawe podcasty, newsletter, prowadzimy własną telewizję, mamy znakomitych popularyzatorów nauki, bierzemy udział w różnych wydarzeniach. Wprowadzony został nowoczesny system identyfikacji wizualnej.
Politechnika Śląska musi wciąż jednak wzmacniać swoją markę i być jeszcze bardziej obecną w środowisku. Musimy być lepiej rozumiani przez otoczenie pozaakademickie, dotrzeć do świadomości społeczeństwa, również tego, które nie korzysta z organizowanych w naszych murach wydarzeń, i być odbierani jako dobro i wizytówka Regionu, a nasze aktywności jako niezbędne do jego rozwoju. Potrzebne są nowe inicjatywy promocyjne, wykorzystujące i poszerzające sieć współpracy oraz integrujące naszą Wspólnotę. Będziemy wspierać naukowców pozyskujących duże kongresy międzynarodowe, a także zapraszać na Uczelnię wybitne osobistości. Przenalizujemy i zaktualizujemy politykę promocyjną Uczelni, wykorzystamy doświadczenie i wsparcie różnych osób, wesprzemy promocję Wydziałów i grup badawczych.
Deklaruję:
- Analizę dotychczasowych metod komunikacji i promocji Uczelni, doskonalenie ich i wdrażanie nowych propozycji
- Wzmocnienie przekazu o naszej nowoczesnej ofercie dydaktycznej i badawczej
- Wykorzystanie portali LinkedIn oraz ResearchGate do kształtowania wizerunku Uczelni
- Promowanie na stronie Uczelni każdej publikacji z grupy co najmniej TOP1 i każdego pozyskanego projektu, poprzez publikowanie krótkiej przystępnej informacji, tzw. Graphical abstract
- Prezentowanie ścieżki od kształcenia podstawowego poprzez średnie, studia, aż do pracy zawodowej
- Wspieranie działań i osób popularyzujących naukę
- Korzystanie z pomysłów Członków naszej Wspólnoty na promowanie Uczelni
- Wspieranie studentów i doktorantów w działaniach integrujących oraz informowanie o ich aktywnościach, np. strona w Biuletynie, Radio Studenckie
- Wsparcie Samorządu Studenckiego w zakresie wydawania informatora dla studentów I roku
- Rozbudowę oferty sklepu Politechniki Śląskiej we współpracy ze studentami; nawiązanie relacji z producentami dobrze kojarzących się produktów
- Działania integrujące naszą Wspólnotę wokół marki Politechnika Śląska
- Współpracę z władzami miast w zakresie wspólnych aktywności, promocji Uczelni w atrakcyjnych obszarach miejskich, a także wzajemnego informowania o wydarzeniach kulturalnych i sportowych, wykładach otwartych itd.
- Wprowadzenie efektywnych metod promocji międzynarodowej budującej nasz wizerunek w świecie nauki
- Cykliczne organizowanie dostępnych dla osób spoza Uczelni wydarzeń, takich jak: koncerty Akademickiego Chóru, Akademickiego Zespołu Muzycznego, Akademickiego Zespołu Tańca Dąbrowiacy, Orkiestry Politechniki Śląskiej
- Rozwój działalności Klubu Pracowników, spotkania przy kawie, luźne debaty
- Prezentowanie pasji pozazawodowych Członków naszej Wspólnoty
- Przejrzyste komunikowanie o zasadach finansowania Uczelni, nagradzania pracowników, dofinansowania inicjatyw
- Wspieranie renomowanych czasopism wydawanych w Uczelni
- Organizowanie dużych wydarzeń naukowych oraz zapraszanie wybitnych osobistości
- Profesjonalizację organizacji wydarzeń w Uczelni.